lørdag 3. mars 2012

Da forelskelsen rammet.






Min Gode veninne Bente Lund på kennel Chamiilon vente kull på sin nydelige tibbetispe Elin eller Bergrabben`s Ophelia som hun heter på stamtavlen sin, pappaen til valpene var Ailo eller på stamtavlen JWW-10. SLOCH. LITCH. SECH. FINCH Farsan på Bergrabben av Elgberget . Dette er jo en drømmekombinasjon i mine øyne. jeg ventet i spenning på melding fra Bente om fødsel.. og 8 august ble det født 5 nydelige små tibbebabyer på Oppdal. jeg hadde ikke noen planer på dette tidspunktet om ny hund i flokken min...
2 uker gikk og de første hodebildene av valpen kom, nydelige alle sammen de hadde bare akkurat fått opp øynene. Allerede nå la jeg spesielt merke til det flotte snutepartiet på denne lille blågutten.
Ennå en uke gikk og Bente la ut nye hodebilder av de små skjønnhetene.. PANG sa det !!!! og forelskelsen var et faktum!!!
Jeg forelsket meg dypt og inderlig i det lille tibbenurket... jeg påpekte til Bente at dette var min absolutte favoritt i kullet.
Jeg måtte kikke på bildet flere ganger for dag, og kunne nesten ikke vente til de nye bildene kom en uke senere...
Endelig kom det jeg hadde ventet på og forelskelsen ble ikke akkurat mindre da jeg så dette. Jeg gikk med en gnagende uro i magen og var redd for at noen plutselig skulle ha tinget seg denne lille nydelige gutten. Da valpene ble 5 uker satt jeg og snakket med Bente på telefonen, hun fleipet litt med meg om at jeg skulle kjøpe han.. hodet mitt sa nei... men hjertet mitt skrek ut JAAAAA !!!! Og da stemmen min plutselig uttalte de samme ordene som hjertet mitt skrek kjente jeg en inderlig ro med meg selv!!! Bente trodde først at jeg spøkte, men jeg forsikret henne raskt at det var ramme alvor. Sjelden har vel noe føltes så riktig som akkurat denne avgjørelsen. Jeg og Bente skulle til Lillestrøm sammen på Dogs4all i november og planen var at Bente skulle ha lille Othello som jeg hadde døpt han til da. Men jeg klarte ikke å vente så lenge.. og da jeg fikk vite at en hundeveninne skulle fly fra Trondheim til Leknes fikk jeg ordnet det så hun skulle ha min lille hemmelighet med seg.. hehe for ikke en gang mannen min viste at vi skulle få ny baby i huset.
flere bilder av Chamiilon`s Creme De La Crem kom etterhvert og han er det fødte utstillingstalentet, han står som en konge med en vanvittig flott holdning..
Og jeg er bare så inderlig fornøyd med en kansje litt impulse avgjørelsen jeg tok.
Tusen takk Bente for denne nydelige lille prinsen min, jeg er deg evig takknemlig for at jeg fikk kjøpe han fra deg. Og nå gleder jeg meg villt til han skal få sin debut i ringen etterhvert.

1 kommentar:

  1. gleder meg å se denne karen utvikle seg, nydelig er han :)
    klem fra Tone

    SvarSlett