tirsdag 11. august 2009

Her skjer det ting....




Nå er det gått 14 dager siden Ariel ble parret første gang. Jenta mi sover og sover... og så sover hun litt til. I går var vi på en rolig fjelltur opp på kjelbergtinden. Jeg tror nok matmor trenger å trimme litt mere. Jeg har aldri vært glad i å gå i fjellet, jeg liker meg bedre på flat mark. Men det var i grunnen godt og hundene koste seg. Jeg har fått laget midlertidig hundegård i hagen min, den får stå til jeg får ett permanent alternativ. Hundene koser seg dær ute og hundehuset jeg kjøpte å satt ut der er blitt mektig populært. utstillingen på Leknes ble en merkelig opplevelse... Marco var ikke seg selv i det hele tatt etter løpetispe og parring. i tillegg hadde vi besøk av Hanne Knutsen og tibbeguttene hennes fra tromsø. Marco passet på kjæresten sin og var ikke særlig lykkelig for å få rivaler på besøk. På lørdag i ringen var Marco alt annet enn samarbeidsvillig.. han gikk omtrent ikke ett skikelig skritt, og matmor så den gule sløyfa komme flyvende... men den gang ei. Dommer Gunnar Nymann må ha likt gutten innmarig godt! Han gav Marco sjans på sjans til og vise seg frem, og marco endte opp med kval 1 og konk 1.. men ck trodde han vi fikk vente med til en annen dag, noen jeg i grunnen var helt enig i hehehe..


Ariel gjorde det helt greit hun går men var ikke i storslag.. hun endte opp med kval 1 konk 2 og HP. Vi må trene på og få hodet opp. men nå skal jenta mi ha permisjon fra utstillinger frem til neste år. Søndag fikk Marco sin første blå sløyfe, vi setter en strek over den utstillingen og retter blikket mot ballangen 5 september. Ariel fikk kval 1 konk 2 og det var det :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar